fbpx Getuigenissen | EHSAL Management School

Getuigenissen

Eline De Haas

Eline De Haas

Mijn bachelor communicatiemanagement heeft echt mijn liefde voor marketing aangewakkerd. Het was een hele leuke richting waarbij we van heel veel mochten proeven. Alleen was dat ook een beetje het nadeel. Het bleef bij proeven. Ik had bijvoorbeeld geleerd dat SEO en SEA bestaan, maar niet hoe je hieraan werkt, wat best practices zijn of hoe je campagnes opzet. Kortom, ik wist waarin ik verder wilde, maar miste nog die praktijkervaring om de arbeidsmarkt vol zelfvertrouwen te betreden.

In mijn zoektocht naar een extra studie ontdekte ik het duaal traject van het postgraduaat digitale marketing en communicatie. En ik was meteen verkocht. Dankzij duaal digitaal kon ik tegelijkertijd leren en doen. Ik kreeg lessen van echte vakexperten en kon de dag erna al hun tips & tricks toepassen op de werkvloer. 
Op 1 jaar tijd heb ik enorm veel bijgeleerd. Websites bouwen, social campagnes opzetten, adverteren in Google en nog zoveel meer. Dit traject was echt wat ik nodig had en voel me helemaal klaar om te beginnen werken. Laat die digitale uitdagingen maar komen! Bedankt EHSAL Management School!

Eline De Haas, postgraduaat Digitale marketing en communicatie – werkplekleren 2019-2020

 

Manon Vermeersch

Manon Vermeersch

Tijdens mijn bachelor Toegepaste Taalkunde en master Meertalige Communicatie, was het voor mij al snel duidelijk dat ik mijn creativiteit helemaal kon uitleven in de digitale communicatie. Met mijn masterdiploma op zak voelde ik me echter nog niet klaar voor het “werkleven”. Ik wou graag nog een stage doen, om meer praktijkervaring op te doen en mezelf zo klaar te stomen voor een eerste echte job. Uiteindelijk kwam ik in contact met iemand die het postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie gevolgd had aan de EHSAL Management School enkele jaren geleden, ook na haar opleiding Toegepaste Taalkunde. Toen ze mij vertelde wat ze deed als job, en wat het postgraduaat allemaal inhield, was mijn keuze snel gemaakt. Ik keek ernaar uit om nog een jaar bij te studeren om de kneepjes van de marketing onder de knie te krijgen, en tegelijk ook heel wat praktijkervaring op te doen. Vandaag, een jaar later, kan ik zeggen dat ik in die opzet geslaagd ben én volledig klaar ben voor mijn eerste job.

Tijdens het postgraduaat heb ik niet alleen veel bijgeleerd qua kennis en vaardigheden, maar ook gevonden waar ik zelf naartoe wil op de arbeidsmarkt, dankzij uiteenlopende marketing- en communicatieprojecten die we voor verschillende bedrijven uitwerkten. Offline- en online marketing, service design, website management, e-mailmarketing, sociale media, … en ga zo maar door. Dit zijn slechts enkele van de vele onderwerpen die aan bod kwamen tijdens de lessen en projecten waarbij we steeds aangespoord werden tot zowel strategisch als creatief denken. En als kers op de taart krijg je steeds les van professionals uit elk specifiek vak, en bovendien begeleiden zij ook alle projecten die je in groep uitwerkt voor tal van bedrijven.

Manon Vermeersch, postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2018-2019

Digital marketing like-a-pro

Gastdocente Clo Willaerts getuigt over haar boek 'Digital marketing like-a-pro'. Dit boek maakt deel uit van het cursusmateriaal van het postgraduaat Digitale marketing en communicatie.

PGDMC studenten getuigen

Studenten Amandine Vermeulen en Glenn Dedobbelaere getuigen over het postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2014-2015

Nour-Saïd Sebaoui

Toen ik was afgestudeerd in KMO-Management wilde ik mij verder verdiepen in marketing.  Omdat de wereld meer digitaal wordt, heb ik gekozen voor digitale marketing & communicatie aan EHSAL Management School.

Ik ben zeer tevreden dat ik voor dit postgraduaat heb gekozen. Waarom? Nu weet ik hoe ik een succesvolle social media campagne kan opstarten, hoe ik bedrijven kan helpen om hoger te staan in de zoekresultaten zoals Google…
De verschillende (praktische) vakken hebben mij geleerd hoe ik een digitaal marketingplan kan opstellen en uitvoeren. Dankzij deze kennis heb ik al enkele bedrijven kunnen helpen om meer klanten te realiseren. Maar dat niet alleen, dankzij deze richting heb ik geleerd dat het niet alleen maar draait om marketing. Ook het design van je product of dienst is uitermate belangrijk om klanten de beste ervaring te kunnen geven. Eenmaal we de theorie hadden gekregen, mochten we dit in de praktijk toepassen voor echte bedrijven, zowel grote als kleine.


Nog niet overtuigd van deze richting? Zoek me op, op social media, en ik vertel je graag mijn avontuur bij dit postgraduaat!

Nour-Saïd Sebaoui, Postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2017-2018

Lize Vliegen

Lize Vliegen

Het postgraduaat Digitale marketing en communicatie, een combinatie van kennis én contacten

Lize Vliegen studeerde in 2014 af aan EMS (EHSAL Management School) Brussel, in het postgraduaat Digitale marketing en communicatie. Volgens haar zijn de gastdocenten de grootste troef van het postgraduaat.

“De EMS gastdocenten delen hun kennis en passie met tastbare voorbeelden en met best practices. Zij gidsten ons doorheen de wondere wereld van digitale marketing en communicatie. Zo kon ik me de kennis eigen maken die ik vandaag nog altijd gebruik.
Bovendien heb ik mijn eerste job te danken aan een introductie van Lieven Van Nieuwenhuyze (EMS gastdocent en momenteel Corporate E-recruitment Expert bij de ParkLane Insight Group – Trifinance). Als e-recruitment consultant bij Corporate USG People legde ik een Young Potentials Traject af en gebruikte ik sociale media om de instroom van kandidaten, specifiek voor ingenieurs, te verhogen”.


Momenteel werkt Lize als Innovative Marketing expert bij Duval Union Consulting, samen met de founding partners Carole Lamarque en Frederic Vanderheyde. Haar huidige werkgever leerde ze kennen tijdens het Postgraduaat Digitale marketing en communicatie, dankzij een vrijwillige studiestage.

“Elke dag mag ik me bezig houden met marketing en innovatie. We ondersteunen klanten zoals Microsoft, Lotus Bakeries, JDE Douwe Egberts, SCAPA, SprintPack, Connective.be met de meest innovatieve marketingplannen. Dit doen we door het huidige marketingplan te verscherpen of een geïntegreerd marketingplan op te stellen. We delen hierbij onze uitgebreide kennis en gaan samen met de klant in zee om zo tot het beste resultaat te komen.”

Afsluitend merkt Lize dan ook terecht op dat EMS tot nu toe de rode draad is geweest in haar carrière.

“Daarom raad ik andere marketeers in wording zeker aan om het postgraduaat Digitale marketing en communicatie te overwegen én dezelfde kansen te grijpen. Het EMS-traject bracht me dichter bij de professionele realiteit, waardoor ik dadelijk aan de slag kon en sneller inzetbaar was voor mijn werkgever.”