fbpx Digitale marketing actions | EHSAL Management School

Digitale marketing actions

Om succesvol te zijn in online marketing en jouw online publiek effectief te benaderen moet je diverse digitale platformen beheersen, maar tegelijk ook impactvolle berichten, digitale ervaringen en kwaliteitsvolle inhoud creëren. Daarbij staat een omnichannel aanpak voorop.

Je leert in deze sessies concreet hoe digitale tools en kanalen te selecteren en in te zetten voor een ideale digitale mix. Website optimalisatie, zoekmachinemarketing (SEO en SEA), social media en e-mail marketing, marketing automation, e-commerce,… komen uiteraard aan bod.
Je interpreteert analytics, metrics en statistieken om de return van jouw acties te meten en bij te sturen. Tot slot gaat er ook aandacht naar toekomstige ontwikkelingen en innovaties in online marketing.

Na deze opleiding beschik je over de nodige basisvaardigheden om een digitale marketingstrategie, die meetbaar is en impact scoort bij de doelgroepen,  te ontwikkelen en ook concreet vorm te geven.

Je krijgt bovendien de kans om zélf een digitaal marketingproject uit te werken voor uw organisatie, met feedback en tips van een ervaren coach.

Programma

Het programma omvat 6,5 dagen. De sessies vinden plaats op dinsdag van 9u30 tot 16u30 in Odisee/KU Leuven campus Brussel, Stormstraat 2, 1000 Brussel en starten op 6 december 2022.

  • Optimaliseren van een website (1,5 dagen)
    • Website development
    • Website usability & interaction design
    • Websites die werken
  • Digitale marketing in actie (3 dagen)
    • Advanced SEO
    • Advanced SEA
    • Adverteren via social media
    • E-mailmarketing en marketing automation
    • E-commerce
  • Data & Analytics (1 dag)
    • Website analytics
    • Introductie tot big data & AI
  • Design thinking & innovatie (1 dag)
    • Innovation: From Design Thinking to Design Doing
    • Introductie tot UX / UI-design
    • Innovatie en digitale trends