Print VerstuurDeel

Getuigenissen

Gastdocente Clo Willaerts getuigt over haar boek 'Digital marketing like-a-pro'. Dit boek maakt deel uit van het cursusmateriaal van het postgraduaat Digitale marketing en communicatie.

Studenten Amandine Vermeulen en Glenn Dedobbelaere getuigen over het postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2014-2015

Camille, Margot en Renaat brengen een getuigenis over het door hen gevolgde postgraduaat Bedrijfscommunicatie, Marketingmanagement en Digitale marketing en communicatie.



Toen ik was afgestudeerd in KMO-Management wilde ik mij verder verdiepen in marketing.  Omdat de wereld meer digitaal wordt, heb ik gekozen voor digitale marketing & communicatie aan EHSAL Management School.

Ik ben zeer tevreden dat ik voor dit postgraduaat heb gekozen. Waarom? Nu weet ik hoe ik een succesvolle social media campagne kan opstarten, hoe ik bedrijven kan helpen om hoger te staan in de zoekresultaten zoals Google…
De verschillende (praktische) vakken hebben mij geleerd hoe ik een digitaal marketingplan kan opstellen en uitvoeren. Dankzij deze kennis heb ik al enkele bedrijven kunnen helpen om meer klanten te realiseren. Maar dat niet alleen, dankzij deze richting heb ik geleerd dat het niet alleen maar draait om marketing. Ook het design van je product of dienst is uitermate belangrijk om klanten de beste ervaring te kunnen geven. Eenmaal we de theorie hadden gekregen, mochten we dit in de praktijk toepassen voor echte bedrijven, zowel grote als kleine.

Nog niet overtuigd van deze richting? Zoek me op, op social media, en ik vertel je graag mijn avontuur bij dit postgraduaat!

Nour-Saïd Sebaoui, Postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie 2017-2018


Het postgraduaat Digitale marketing en communicatie, een combinatie van kennis én contacten

Een alumna getuigt ->


Na een master Taal- en Letterkunde en een master Communicatiewetenschappen was het tijd voor iets anders. Ik besloot te kiezen voor een meer praktijkgerichte opleiding en kwam zo terecht bij het postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie. Wat me vooral aantrok, was dat deze opleiding niet focust op het vergaren van theoretische kennis, maar de studenten de kans geeft om zichzelf te ontwikkelen door het principe learning by doing. Dit gebeurde in de vorm van een aantal projecten die zeer divers van aard waren: social media, marktonderzoek, search engine optimization, mobile marketing, enz.  Op die manier maakte ik kennis met de verschillende facetten van digitale marketing. Ook de samenwerking in groep geeft een voorsmaakje van hoe het er later aan toe kan gaan op de werkvloer.
Naast praktijkgerichtheid en diversiteit, geeft deze opleiding (en EHSAL Management School in het algemeen) de student de mogelijkheid om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de arbeidsmarkt. Er werden verschillende jobbeurzen georganiseerd, maar vooral het persoonlijk contact met professionele gastdocenten zorgde voor job/ stage mogelijkheden. Daarnaast kregen de studenten ook de kans om zich in te schrijven voor een specifieke training over het opstellen van je CV en hoe je voor te bereiden op sollicitatiegesprekken. Hierdoor voelde ik me zeer goed voorbereid om een job te zoeken. Ik ben vol vertrouwen beginnen zoeken en ben zo bij Google beginnen te werken.
Voor mij is deze opleiding de ideale springplank geweest voor een uitdagende en super interessante job!

Salina Smellers, Postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie 2013-2014


Vorig jaar behaalde ik het postgraduaat getuigschrift Digitale marketing en communicatie. Deze gloednieuwe opleiding (ik behoorde tot de pioniers van de eerste lichting) was voor mij een geslaagde praktische aanvulling op mijn academische master communicatiewetenschappen.

Tijdens deze unieke opleiding werden alle facetten van digitale marketing en communicatie behandeld. Naast theorieën en concepten ging er heel veel aandacht naar de praktijk via verschillende groepswerken met reële opdrachten voor grote bedrijven. Zo mochten wij o.a. een holistische digitale campagne opzetten voor Nissan, een conversation strategie bedenken voor Studio Brussel en een e-mail campagne voor EMS. Tijdens deze projecten deed ik veel praktische ervaring op die ik nog dagelijks gebruik in mijn job.

Amper een maand na afstuderen was ik al aan de slag als verantwoordelijke voor de direct e-marketing kanalen voor de EMEA-regio voor een multinational in de cosmetische industrie.

Daarnaast gaf deze opleiding mij ook de kans om na het academiejaar aan het boek “Digitale marketing en communicatie in de praktijk” mee te werken. Hierbij kwam ik in contact met heel wat professionals op het gebied van digitale marketing en communicatie en dit was voor mij een bijzonder leerrijke ervaring.

Laura Van den Eynde, Postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2010-2011 
 


Na het behalen van m’n master in Communicatiewetenschappen besloot ik om nog iets bij te studeren. Maar dan waren er wel twee voorwaarden aan verbonden : ik wilde meer praktijk en ik wilde absoluut geen tweede thesis schrijven.
De gloednieuwe postgraduaatopleiding Digitale Marketing en Communicatie beantwoordde perfect aan deze voorwaarden. Niet alleen werk je aan verschillende interessante pratijkprojecten, je wordt dankzij de gastdocenten, die allen in het bedrijfsleven staan, ook meegenomen naar de wondere wereld van de hedendaagse communicatievormen en –kanalen. Zo werd ik bijvoorbeeld ondergedompeld in een social media-bad dat ik liefst in één teug had willen leeg drinken. Zo boeiend!
In tegenstelling tot m’n universitaire opleiding waar de nadruk toch eerder op theorie ligt, mocht ik tijdens deze opleiding ook effectief iets ‘doen’. Ik analyseerde de conversation marketing van Walibi, ontwierp een veelbelovende emailcampagne voor de EMS en schreef een digitaal mediaplan voor Nissan. Geef nu toe: klinkt toch leuker dan het schrijven van een eindwerk, niet?!

Caroline Hombroukx, Postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2010-2011


Na mijn Master TEW wou ik nog verder studeren. Contacten op de infodag van EHSAL Management School overtuigden mij helemaal om het Postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie te kiezen. Digitale marketing is de toekomst voor de marketeer van vandaag.
Ik heb nooit eerder zoveel bijgeleerd op één jaar. Ze maakten van ons echte “conversation managers”. Naast de interactieve en boeiende lessen werden er ook nog creatieve groepswerken afgeleverd waardoor je je medestudenten helemaal leert kennen. De sfeer was dan ook top.

 Divine Bonami, Postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2010-2011


Na mijn bachelor Marketing waarin ik geschoold werd tot traditionele marketeer, koos ik bewust voor een praktijkgerichte vervolgopleiding. Het Postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie vertrekt vanuit die traditionele basis maar biedt me een nieuwe invalshoek op de marketingwereld die steeds meer beïnvloed wordt door het digitale en interactieve gebeuren in onze maatschappij. Bovendien worden de lessen gedoceerd door echte professionals uit het bedrijfsleven en maak ik zo kennis met enkele Belgische internetpioniers en social media-experten. De kennis en inzichten die ze tijdens interactieve sessies overbrengen, kan ik vervolgens goed gebruiken bij het uitwerken van  verschillende projecten  verspreid over het academiejaar. We werken meestal in groepsverband reële cases uit voor echte opdrachtgevers en dat is een echte meerwaarde straks bij de aanvang van mijn carrière! Want wie kan als student uitpakken met opdrachtgevers zoals Talking Heads/Netlash, Tequila/TBWA of Insites Consulting?
Kortom, als je net als ik een andere kijk wil op marketing of je digitale marketingskills verder wil aanscherpen, dan moet je zeker gaan voor deze unieke opleiding. Ik vind het alvast een grote meerwaarde om tips en hints te krijgen van echte vakexperts die open staan voor een leuke babbel, tijdens en na de les!

Bart Bossuyt, Postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2010-2011


Hieronder vind je een aantal quotes van studenten die tijdens het academiejaar 2009-2010 een verkort 'proef'programma Digitale marketing en communicatie volgden op EMS.

• Deze opleiding biedt een vernieuwende kijk op de bestaande marketingtheorie.

• De docenten delen hun ervaringen met de studenten.

• De materie is zo nieuw dat er quasi nog geen literatuur over bestaat

• Deze opleiding biedt een houvast in de digitale revolutie op het gebied van marketing en communicatie.

• Zeer interessante en aspirerende uiteenzettingen die heel wat interessante mogelijkheden aanhalen naar later toe. 

• In het digitale tijdperk kan je niet zonder degelijke website. Een website moet echter ook zichtbaar en vindbaar zijn. De cursus Search Engine Marketing reikt ons verschillende, interessante manieren aan om die zichtbaarheid te bekomen.

• Het gaf me een voordeel bij het solliciteren. Naast het studeren is er op EMS ook een leuke sfeer in de klas

• Bedrijven zijn massaal op zoek naar mensen die met digitale media en tools kunnen omgaan. De postgraduaat opleiding aan EMS geeft je de sterke funderingen die je nodig hebt om met vertrouwen de arbeidsmarkt tegemoet te gaan.

• Om in een digitaliserende marketingomgeving aan de slag te kunnen moet je als jonge marketeer vertrouwd geraken met de nieuwste marketingtrends en evoluties. Met een postgraduaat digitale marketing kom je als echte specialist op de markt. Je kan voor eender welk bedrijf van onschatbare waarde zijn.

• Ook vaak bezig op Twitter, Youtube of Facebook? Deze applicaties beheren en gebruiken voor een onderneming en er bovendien voor betaald worden? Inderdaad, dit kan je beroep worden. Na een opleiding digitale marketing staat ook een carrière als conversation manager je op de buik geschreven.

• Ook de laatste jaren heel wat evoluties zien gebeuren? De toekomst en ook die van een marketeer is digitaal. Een postgraduaatopleiding in digitale marketing zorgt ervoor dat je met voldoende bagage de arbeidsmarkt kan betreden.

• Reclame mail in je mailbox? De meest voorkomende reactie is: delete! Hoe je dit kan vermijden, leer je tijdens emailmarketing. Tips and tricks die de kans op het lezen van de mail verhogen, komen hier aanbod.

Ook Jan Van der Veken, gastdocent postgraduaten Marketing en Bedrijfscommunicatie, zaakvoerder MARCOM Projects, volgde het verkorte 'proef'programma Digitale marketing en communicatie en dit was zijn besluit:

'Een uitzonderlijk programma waarin je op korte tijd een zeer volledige verkenning maakt van de nieuwe communicatiemogelijkheden. En meteen bruikbaar door de handige tips en verwijzingen van de specialisten zelf.
Voor een ervaren communicatiespecialist was het toch oogopenend zoveel nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Meest verrassend nog was de ontdekking van de lage drempel tot de technologie die ze helpt realiseren.'

 
Volg ons op Instagram Volg ons op Facebook Volg ons op twitter Bezoek ons op YouTube Bezoek ons bij LinkedIn