Print VerstuurDeel

Postgraduaat Digitale marketing en communicatie

Digitale technologie biedt marketeers en communicatieverantwoordelijken heel wat opportuniteiten. Ze willen zo een concurrentieel voordeel uitbouwen en het rendement van hun marketinginvesteringen optimaliseren.

  • e-mail marketing
  • search engine optimization
  • virale marketing
  • Google Analytics
  • mobile marketing
  • sociale media
  • webvertising
  • virtual community
  • e-commerce
  • word-of-mouth communication

Na het postgraduaat Digitale marketing en communicatie, vormen ze voor jou geen onbekende begrippen meer. Je leert precies hoe je dit alles kunt implementeren in het bedrijfsleven. Zo word je Conversation Manager en onderhoud je een continue dialoog met de consument. Want een goede Conversation Manager communiceert mét consumenten, niet naar consumenten.

Keuze tussen gecoachte groepsprojecten of werkplekleren

Studenten van het postgraduaat Digitale marketing en communicatie kunnen kiezen tussen 2 alternatieven, de beproefde aanpak waarbij praktijkkennis opgedaan wordt aan de hand van gecoachte groepsprojecten voor bedrijven of een nieuwe intensieve aanpak met werkplekleren. De studenten van beide leertrajecten volgen dezelfde lessen, maar passen de geziene theorie op verschillende wijze toe.

  • Gecoachte groepsprojecten
    Bij het postgraduaat Digitale marketing en communicatie met groepsprojecten werk je als student aan groepsprojecten voor ondernemingen/organisaties, onder begeleiding van  een gastdocent. Je werkt aan een 4-tal projecten: je zoekt telkens een oplossing voor een concreet probleem, waarbij je de geziene leerstof toepast en je stelt de oplossing voor tijdens een presentatie aan een jury.
  • Werkplekleren
    Bij het werkplekleren zorgen we, met Duaal Digitaal, voor nog meer onderdompeling in het bedrijfsleven. Je  bent als student  2 dagen per week actief in een (geselecteerde) onderneming waar je de geziene leerstof onmiddellijk kan gaan toepassen “on the job”. Je werkt samen met de andere personeelsleden op de marketingafdeling van een onderneming/organisatie, aangestuurd door een bedrijfscoach die waakt over de leerdoelen. De geziene leerstof kan je onmiddellijk ter plekke toepassen. Veel concreter als dit kan het niet worden.
    Als student ontvang je geen loon, maar wel een onkostenvergoeding. Je doet vooral veel extra  ervaring op en de kans dat dit uitmondt in een vaste job is reëel.

Let wel: het aantal plaatsen in het postgraduaat Digitale marketing en communicatie is beperkt:
-  max. 50 studenten in het postgraduaat Digitale marketing en communicatie met groepsprojecten;
-  en slechts 30 studenten voor het postgraduaat Digitale marketing en communicatie met werkplekleren

Bij je inschrijving vermeld je in het opmerkingenveld je keuze: werkplekleren of gecoachte groepsprojecten.

 

 
Volg ons op Instagram Volg ons op Facebook Volg ons op twitter Bezoek ons op YouTube Bezoek ons bij LinkedIn