Print VerstuurDeel

Getuigenissen

Tijdens de avondopleiding Digitale Marketing komen zowel Allround digitale topics als technische aspecten aan bod. 
Dit zorgt voor variatie en volledigheid in de lessen.
De trainers, elk een expert in een digitaal domein geven met veel passie hun kennis door aan de studenten.  De lessen zijn interactief en de digitale performance tools worden in de praktijk gebracht.
Een must do voor professionals die hun carrière een digitale boost willen geven!

Jessica De Loor, alumna 2018-2019


Dankzij de opleiding ‘Digitale Marketing en Communicatie’ van EHSAL Management School (EMS) konden we als startende onderneming een grondig offline -en online communicatieplan opmaken.

Verschillende experts gaven ons een nieuwe kijk op zowel hedendaags als toekomstige marketing-en communicatietechnieken. Naast een scherp theoretisch kader geeft de opleiding – geheel in lijn met de EHSAL-traditie – concrete handvaten door middel van voorbeelden, boeken, educatieve video’s, case studies en workshops.

Daarenboven krijg je persoonlijke begeleiding van een communicatie-expert bij het uitwerken van een eigen communicatieplan: professioneel advies, bijsturen tijdens het schrijfproces, challengen van de aannames. Het resultaat is niet enkel een communicatieplan/-strategie, maar ook een geheel nieuwe corporate mindset.

Voor een startende onderneming vormt dit alles een enorm rijke inspiratiebron.

Een absolute aanrader dus!

Cemil Aytan, Zaakvoerder Ay Trade / 2017-2018


Een communicatieplan is essentieel voor bedrijven om hun business te laten groeien.
In het digitale tijdperk zorgen technologische ontwikkelingen ervoor dat bedrijven steeds meer instrumenten beschikbaar krijgen om hun producten en services in de markt te zetten. Echter, welke instrumenten zijn geschikt voor welke bedrijven? Hiertoe is het belangrijk om inzicht te krijgen in de huidige en gewenste bedrijfssituatie. Op basis daarvan is het mogelijk om een communicatieplan te formuleren dat de kloof tussen ‘ist’ en ‘soll’ overbrugt. Als startende ondernemer koos ik ervoor om het executive programma digitale marketing en communicatie aan de EHSAL Management School te volgen. Enthousiaste en deskundige professionals uit de praktijk doceerde over onderwerpen zoals digitaal ondernemen, customer journey, digitale touchpoints, juridische aspecten en digitale (meet)instrumenten. Via coachingssessies met een ervaren communicatieadviseur formuleerde ik een geïntegreerd communicatieplan voor mijn bedrijf Help to Grow Business. Het plan beschrijft hoe Help to Grow Business haar diensten op het gebied van digitale content en marketing op een effectieve en efficiënte manier in de markt zet. De presentatie van het geïntegreerd communicatieplan aan de coach en medestudenten zorgde voor waardevolle feedback en een stimulans om mijn bedrijf te laten groeien.

Desiree Timmermans,  zaakvoerder Help to Grow Business / 2017 -2018


Een onderbouwde en gestructureerde opleiding waarin de verschillende aspecten van digitale marketing en communicatie aan bod komen. De opleiding is zeer boeiend en volledig doordat naast theorie ook praktijkgerichte cases naar voorkwamen. Het is een meerwaarde dat de opleiding gegeven wordt door gastdocenten, die elk gespecialiseerd zijn in hun domein. Je krijgt een zeer goed inzicht in de verschillende mogelijkheden van digitale communicatie en hoe je deze eventueel kan implementeren. Voor mij persoonlijk was het meest interessante aan de opleiding het opstellen van een geïntegreerd communicatieplan. We kregen de mogelijkheid om een communicatieplan op te stellen doorheen de opleiding en deze ook de presenteren aan de andere deelnemers. Hierin werden we ook begeleid door een coach en dit gaf zeer interessante inzichten en feedback. Het was meteen ook een kans om de theorie om te zetten in de praktijk. Ook de presentatie van het communicatieplan en vooral de feedback van de andere deelnemers werkte zeer inspirerend. Een aanrader om zeker ook de presentatie te doen.

Ode Saenen, Accountmanager Mediahuis / 2017-2018


Ik begon aan deze opleiding als beginnend online ondernemer zonder enige marketingopleiding in het verleden. Het volgen van deze opleiding had dan ook tot doel mij meer inzichten te laten verwerven op het gebied van digitale marketing. Achteraf bekeken had ik geen betere beslissing kunnen maken. Er komen veel interessante topics aan bod waardoor mijn kennis van digitale marketing onmiskenbaar werd aangescherpt. Elke docent was gepassioneerd in zijn vak, beschikte over de nodige ervaring en gaf graag persoonlijk advies. Het cursusmateriaal is ook uitgebreid en zorgt er zelfs maanden na de opleiding voor dat ik over interessante leesvoer beschik.  Als top of the bill krijg je tijdens deze opleiding de kans om samen met een zeer ervaren iemand een communicatieplan uit te werken, wat voor mij persoonlijk zeer leerrijk was. De verworven inzichten hebben mij ertoe aangezet om in de toekomst op een heel andere (en veel betere) manier te werken..  Dankzij de gegeven input beschik ik momenteel ook over een arsenaal aan creatieve ideeën die ik zo snel mogelijk wil omzetten in de praktijk.
 
Bart Gagelmans, zaakvoerder engelslerenonline.com / 2016-2017


Als software development bedrijf zijn wij bij Lemon Companies op dagelijkse basis bezig met het uitwerken van digitale concepten & web gerelateerde zaken. Jammer genoeg waren wij nooit bezig met ons eigen digitale branding. Via de avondopleiding Digitale Marketing & Communicatie hebben wij een manier gevonden om daar wel een focus op te leggen. Zeker een aanrader!

Filip Smet, CEO Lemon Companies / 2016-2017




Het programma verplicht je om wekelijks je blik bij te stellen op marketing en – communicatievlak. Elke week geraak je geïnspireerd en ondergedompeld in fijne cases en gemotiveerd om de handige praktijktips meteen om te zetten in je dagelijks werk. Ik kan het alleen maar aan iedereen aanbevelen!

Anke Bormans, Marketing officer Tentoo Payroll Services / 2016-2017


Tijdens de avondopleiding 'Digitale Marketing & Communicatie' van EMS tonen digitale vakspecialisten je de weg door alle belangrijke digitale topics. Na elke sessie werd ik sterk geïnspireerd om kritisch na te denken over onze huidige digitale aanpak. Het digitale communicatieplan, waarbij je ook tijdens coachingsessies feedback krijgt, liet dan weer toe de verkregen kennis te gaan toepassen in de praktijk.

Robin Bosmans, Marketing Communication Officer Tobania / 2016-2017


Als je vandaag als marketing en communicatie expert nog het verschil wil kunnen maken is een goede kennis van de digitale aspecten ervan van kapitaal belang. De opleiding digitale communicatie en marketing op de Ehsal Management school kan voor professionals die geen 'digital natives' zijn zeker een oplossing bieden. Het aanbod is zeer ruim; van de juridische aspecten van digitale communicatie over het inzetten van de verschillende digitale tools tot de analyse van de marketingacties met google analytics en het meten van de return on investment van digitale campagnes. De opleiding biedt vooral veel theoretische informatie. De praktische toepassingen en het project management komen minder aan bod. Je wordt door deze opleiding geen operationele techneut maar je krijgt wel een zeer goed inzicht in wat mogelijk is met digitale communicatie en via welke digitale tools je de marketing- en communicatieobjectieven kan bereiken en dat was mijn objectief.

Patti Verdoodt, Freelance Communicatie-Adviseur / 2015-2016


Deze lessenreeks heeft voor mij een wereld doen opengaan. Alle aspecten rond digital marketing komen aan bod. In mijn dagdagelijks werk ben ik op zich niet bezig met marketing, maar de kennis die ik heb opgedaan tijdens deze opleiding geeft me een veel beter inzicht in de mogelijkheden van digital op allerlei vlakken in het bedrijfsleven. In quasi al mijn projecten maak ik nu sneller de link met digital en de impact ervan op de business cases waaraan gewerkt wordt. Kortom, ook voor niet-marketeers een sterke aanrader.

Wouter Weytjens, Interim Manager/advies / 2015-2016


Een ambitieus programma, ingevuld door gezaghebbende professionals en goed gedocumenteerd. Meer dan een introductie, vooral een uitdaging om op die digitale flanken te werken waar je bedrijf of organisatie het meeste baat bij heeft. Na de opleiding ken je die, heb je er met sprekers en collega-studenten kunnen over van gedachte wisselen en weet je hoe je de digitale communicate- en marketing van je bedrijf kan updaten en versterken.

Hilde De Brandt, Manager Praktijkontwikkeling Cultuurconnect / 2015-2016


De opleiding toont een brede waaier van digitale tools en de laatste trends. Ik heb veel inspiratie opgedaan die ik meteen kan toepassen in mijn job als Marketing Communicatie medewerker. 

Ik kan niet wachten om het digitaal communicatieplan toe te passen binnen onze organisatie. Een absolute meerwaarde, daar ben ik van overtuigd.

Iris Stiers, Corporate Communications UNIVEG / 2014-2015


Ben je op zoek naar inspiratie, praktische voorbeelden en duiding over digitale marketing en communicatie dan is deze cursus zeker iets voor jou.
Ieder facet van de digitale marketing wordt onder de loep genomen en op een aangename en interessante manier voorzien van duiding. Zelfs het stukje dat besteed werd aan de legale aspecten werd er boeiend door. Stuk voor stuk zijn de docenten mensen die hun sporen verdiend hebben binnen hun sector en die bereid zijn om hun kennis te delen. Op die manier wordt de theorie mooi aangevuld met duidelijke voorbeelden uit de praktijk. Iedere les is weer helemaal anders en dat houdt het boeiend en interessant. Deze opleiding geeft je zin om meteen met de opgedane kennis en met frisse ideeën aan de slag te gaan.
De medestudenten komen uit verschillende sectoren en bedrijven waardoor er kruisbestuiving ontstaat, een heel fijn neveneffect.
Ik kan deze cursus aanraden aan mensen die nog maar net gestart zijn op het gebied van digitale marketing.

Michael Wantens, Marketing Manager Philips Consumer Lighting, Light Gallery Stores / 2014-2015


Voor veel retailers is de uitbouw van een webshop een logische en onmisbare stap tot groei. Op internet als een sterke speler naar voor te komen, bleek voor ons echter niet vanzelfsprekend. De digitale kennis die hiervoor nodig is, komt uitgebreid aan bod in deze opleiding. De verschillende sprekers, die allemaal zeer onderlegd zijn in hun vak, geven wekelijks nieuwe inzichten en stof tot nadenken om de digitale strategie verder uit te bouwen. Het heeft ons een stevige basis gegeven om de webshop juist te positioneren en hebben ons een sterke aanzet gegeven tot omni-channelretail. De opleiding is zeker aan te raden voor eigenaars van webshops! 

Sara Van den Driessche, Gotron BVBA / 2014-2015


Door de digitale shift hebben heel wat marketing- en communicatieprofessionals nood aan herbronning. Als programmacoördinator van het succesvolle postgraduaat dagprogramma Digitale marketing en communicatie weet ik dat onze gastdocenten, die nu ook hun medewerking verlenen aan het executive programma Digitale marketing en communicatie voor professionals, hun publiek weten te boeien met hun praktijkkennis en rijke ervaring.

Uit de opgedane kennis van de voorbije jaren en de talloze positieve reacties van afgestudeerden distilleerden wij een interessant programma voor professionals. Minder lang, kort op de bal.
Dit gecondenseerd programma wil jouw gedegen marketingkennis updaten en  aanvullen met de nieuwste trends inzake de inzet van digitale en sociale media. Een meerwaarde voor iedere marketeer en zijn organisatie.
 
 Hugo Couck, Programmacoördinator


 
Volg ons op Instagram Volg ons op Facebook Volg ons op twitter Bezoek ons op YouTube Bezoek ons bij LinkedIn