PrintVerstuurDeel

Publicaties

2016

De people factor in e-commerce

Cis Scherpereel, gastdocent zowel in het postgraduaat Digitale marketing en communicatie als in het gelijknamige avondprogramma voor professionals, schreef het boek 'De people factor in e-commerce'.

Zelf vertelt Cis Scherpereel dat het geen academisch of managementboek geworden is. Hij wil met anekdotes en real life experiences weergeven hoe belangrijk de menselijke factor in de digitale wereld, en zeker ook e-commerce, wel is. Meer info vindt u hier.

ISBN 9789492515032


Je geld of je leven in de gezondheidszorg

Aan de hand van waargebeurde verhalen toont Lieven Annemans hoe geld (of het gebrek eraan) onze gezondheid bepaalt. Tegelijk humorvol en ernstig gidst hij ons voorbij moeilijke keuzes, stelt hij ongelijke kansen en vreemde praktijken in onze gezondheidszorg aan de kaak én wapent hij de lezer om zelf ook zijn stem te laten horen. 

Lieven Annemans is één van de gastdocenten in het vernieuwde postgraduaat Management in de Gezondheids- en welzijnszorg.

ISBN 978 94 6131 497 0


Goed Bezig Checkup

Met het boek ‘Goed Bezig Checkup’ wil auteur Veronika Wuyts haar lezers begeesteren hun eigen welzijn in handen te nemen. Hoe je carrière opbouwen? Hoe omgaan met de combinatie arbeid en gezin? Hoe omgaan met tegenslag? Hoe goed bezig zijn en blijven?

Op EMS geeft Veronika Wuyts les in de postgraduaten HRM en Digitale marketing en communicatie.

ISBN 978 90 4413 382 0


2015

Leidinggeven: kracht vanuit onmacht

'Kracht vanuit onmacht' of hoe coachend omgaan met voortdurende veranderingen & politieke complexiteit.

Karl Van Hoey, gastdocent in het executive programma Praktische Managementvaardigheden, deelt hier zijn rijke ervaring als coach en leider.

ISBN 978 90 4862 387 7


Strategisch Performance Management

Dries Van Nieuwenhuyse schreef samen met Ann-Sophie Bouckaert een boek dat twee disciplines combineert, Strategisch Management en Performance Management. Zij buigen zich over de vraag waarom bedrijven succesvol zijn. Wat is de oorzaak en wat is het gevolg?
 
Dries is reeds jaren de gedreven programmaleider van het executive programma Corporate Performance Management.

EAN 9789401418546


E-mailmarketing

Tamara Gielen, gastdocente in het postgraduaat Digitale marketing en communicatie en het avondprogramma Digitale marketing en communicatie voor professionals, en Hans Smellinckx schreven het handboek E-mailmarketing - Tips, tricks en strategieën. Hierin presenteren deze professionals een handleiding voor het integreren van e-mailmarketing in de marketing van je bedrijf. Het boek richt zich zowel tot beginners als gevorderden.

ISBN   978 90 4861 877 4


2014

Handboek Gezondheidsrecht

Het Handboek Gezondheidsrecht, zo'n 3300 bladzijden, bestaat uit twee volumes:
- Zorgverleners: statuut en aansprakelijkheid
- Rechten van patiënten: van embryo tot lijk

De auteurs Thierry Vansweevelt en Filip Dewallens, beiden gastdocent in het executive programma Algemeen Management voor Geneesheren - Specialisten, komen met dit werk tegemoet aan de groeiende vraag naar een globaal overzicht van het gezondheidsrecht.

ISBN 978-94-0000-545-7


Werk aan werk

Fons Leroy, gastdocent in het executive programma Humanresourcesmanagement, is een man met een missie.

In Werk Aan Werk geeft hij zijn geheel eigen kijk op de uitdagingen van onze arbeidsmarkt. Als gedelegeerd bestuurder van de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding (VDAB) wil hij een voortrekkersrol spelen. Hoog tijd dat er werk wordt gemaakt van een nieuwe manier om ons werk te organiseren.

EAN 9789401416740


Marketing. De nieuwe principes

Auteur Steven Van Belleghem geeft in 'Marketing. De nieuwe principes' alles mee wat je moet weten om als marketeer in te spelen op je consument en dit om te zetten in duurzaam succes voor je merk, bedrijf of organisatie.

Dit handboek wordt gebruikt als basiswerk binnen het EMS postgraduaat Digitale marketing en communicatie. Steven is er een zeer gewaardeerd gastspreker.

EAN: 9789082033724


Zo word je steenrijk

Op 25 februari ll. gaf Frank van Rycke, een boeiende uiteenzetting aan een 50-tal EMS-alumni. De succesvolle auteur van ‘In 10 jaar binnen’ presenteerde er ook zijn nieuwe boek ‘Zó word je steenrijk’. Voldoende gesprekstof voor op de receptie die deze inspirerende avond afsloot.

Een fotoverslag van dit event vind je op onze facebookpagina.
Meer info over de EMS-alumni vereniging vind je hier.

ISBN: 9789995981525


De prijs van uw gezondheid

Onze gezondheidszorg is te duur en de solidariteit dreigt verloren te gaan. In zijn boek 'De prijs van uw gezondheid' stelt auteur Lieven Annemans een herstelplan voor om ons systeem te redden. Hij vertrekt daarbij vanuit de sterktes van het huidige systeem. Een duurzame ziekteverzekering moet in de toekomst nog betaalbaar zijn, kwaliteit leveren en een goede toegang tot zorg blijven.

Lieven Annemans is hoogleraar in de gezondheidseconomie van de Universiteit Gent en gastdocent in het EMS executive programma Gezondheidseconomie.

Als programmacoördinator van o.a. Gezondheidseconomie woonde Caroline Deneuter op woensdag 26 februari 2014 in de Vlerick Business School de boekvoorstelling bij.

EAN 9789401412391


De muizenval

Auteur, Geert Janssens (1968) is hoofdeconoom bij VKW. In De Muizenval buigt Janssens zich over de grote financiële crisis en de vraag hoe het zover is kunnen komen. Het antwoord op deze vraag  is complex. Enkel door de economische wetenschap te doorspekken met inzichten uit de biologie en de psychologie is er volgens de auteur uitzicht op een menselijk en meer duurzaam kapitalisme. 

Tijdens het slotseminarie van het postgraduaat Finance en securities, academiejaar 2013-2014, lichtte Geert Janssens zijn boek toe.

ISBN: 9789058269997


Uw vennootschap en de fiscus

Dit handboek geeft inzicht in de verschillende aspecten van de ondernemingsfiscaliteit. Het toont de impact aan van  fiscaliteit op de beleidsbeslissingen van een ondernemer.

Gabriella Van Lil, één van de auteurs, is alumna van het EMS executive programma Adviseur voor familiebedrijven en tevens gastdocent in Corporate Finance.

ISBN: 9789400004436


2013

Beleggingen en fiscus 2013

Dit boek geeft een praktisch en helder overzicht in deze materie aan privébeleggers. Het behandelt de basisprincipes van de belasting op beleggingsinkomsten en kapitalen en bespreekt elk beleggingsinstrument in detail inclusief de fiscale aspecten ervan. Ook de wettelijke bescherming van beleggers komt aan bod.

Auteur Anne Meyus is sinds het academiejaar 2013-2014 gastdocent in het postgraduaat Finance en securities.

ISBN 9789046554913


Mijn werk. Maatwerk

Mijn Werk. Maatwerk is een antwoord op de vele uitdagingen waar werkgevers vandaag voor staan.

Het is een synthese van ervaringen en bedenkingen van de auteurs, David Ducheyne en Frank Vander Sijpe, verrijkt met de vele contacten en discussies met mensen uit de bedrijfswereld, de academische wereld en de overheid.

David Ducheyne is ondermeer gastdocent in een executive programma Praktische managementvaardigheden.

EAN 9789401410342


De tafel van 7 - Trends voor morgen

Trendwatcher Herman Konings brengt in zijn nieuwe 'tussentijdse rapport over morgen' 7 intrigerende trends voor het 14de jaar van de 21ste eeuw rond de tafel. 14 gastauteurs kruiden dit heerlijke zevengangen-menu en inspireren de auteur, die nu al 21 jaar op professionele wijze veranderingen analyseert.

EAN 9789401412483


De kracht van verbindende communicatie op het werk

Erwin Tielemans, gastdocent op EMS, legt in dit boek uit hoe je dankzij communicatie medewerkers motiveert en het beste in hen bovenhaalt.

Over dit onderwerp doceert Erwin Tielemans in het EMS executive programma Adviseur voor familiebedrijven.

ISBN:9789082107456


Fiscaal Praktijkboek Directe Belastingen/Fiscaal Praktijkboek Indirecte Belastingen

Traditiegetrouw verscheen eind december de nieuwste editie van het Fiscale Praktijkboek Directe Belastingen en van het Fiscale Praktijkboek Indirecte Belastingen (ed. 2013-2014). Luc Maes en Herman De Cnijf, die samen aan het hoofd staan van de Fiscale Hogeschool en allebei ook gastdocent zijn in diverse EMS-programma's, vormen samen met HUB-docent Leo De Broeck het editorsteam.

ISBN: 9789046534694/ISBN: 9789046534700


Altijd naakt

Door de social media sta je als individu of als bedrjif steeds in de kijker. Hoe hiermee omgaan? Hoe je online identiteit managen?
Clo Willaerts, gastdocente van het EMS-postgraduaat Digitale marketing en communicatie, toont je de weg.

EAN: 9789401405621


2012

In 10 jaar binnen

Frank Van Rycke was op zijn 42e binnen. Of m.a.w. hij hoefde niet meer te werken voor het geld en kon doen wat hij het liefste deed. Hoe hij daarin slaagde, legt hij uit in zijn boek 'In 10 jaar binnen'.

Zelf kwam hij zijn boek toelichten op een zeer gesmaakte EMS-alumni activiteit.

ISBN: 9789020998412


Een digitaal marketingplan in 100 dagen

Een praktisch en inspirerend boek voor marketing professionals, managers en ondernemers geschreven door Bert Van Wassenhove, een marketingman in hart en nieren, die ondermeer gastdocent is in het EMS-postgraduaat Digitale marketing en communicatie
Het '100 dagen'-stappenplan toont precies hoe ver je staat in je digitale marketing en communicatie en welke stappen je kunt nemen om het volgende niveau te bereiken. Boordevol praktische tips: In welke kanalen moet je investeren? Hoe selecteer je de juiste partners?

 ISBN: 9789401405591


100 Marketingvragen juridisch beantwoord

Gastdocent Tom Heremans geeft in dit praktische werk concrete oplossingen voor veel gestelde marketingvragen.

ISBN: 978-90-5095-708-3

 


Systemisch Perfomance Management

De laatste decennia wilden bedrijven zichzelf naar het hoogste niveau tillen met louter technische oplossingen. Nochtans zijn goed ontwikkelde technische systemen slechts een begin: de menselijke factor maakt het verschil tussen falen en lukken. Daarom biedt het boek "Systemisch Performance Management" handvatten voor een fundamenteel nieuwe manier van werken.

Auteurs zijn Dries Van Nieuwenhuyse, Simonne Vermeylen en Philippe Devos.

http://www.performancemanagementboek.be/


De Conversation Company

Volgens Steven Van Belleghem, gastdocent in het postgraduaat Digitale marketing en communicatie, is conversation management geen marketingverantwoordelijkheid, maar de taak van iedereen in het bedrijf.
In dit boek brengt Steven Van Belleghem een verhaal over bedrijfscultuur, het herverbinden van medewerkers met klanten en hoe sociale media daarbij kunnen helpen.

EAN: 9789081516334


Digitale marketing en communicatie in de praktijk

Op initiatief en in hoofdredactie van Theo Van Roy, programmaleider van het  succesvolle postgraduaat Digitale marketing en communicatie, namen 20 collega-gastdocenten de uitdaging aan om een hoofdstuk te schrijven in het boek “Digitale marketing en communicatie in de praktijk”.

Digitale marketing en communicatie is een hot topic. Voor marketeers is het een absolute topprioriteit maar eveneens een uitzonderlijke opportuniteit. Nog niet zo lang geleden was de vraag ‘Wanneer starten we ermee?’. Vandaag stelt men zich niet alleen de vraag ‘Hoe ver staan wij met de implementatie binnen ons bedrijf vergeleken met onze concurrenten ?’. Maar vooral ‘Hoe doen we het beter ?’

ISBN: 9789044128833


2011

MAAK JE MERK COOL 

De huidige generatie jongeren, 15 tot 31 jaar, noemt men de Millenials, of de generatie Y. Zij zijn het die Facebook hebben gevormd, volgens Joeri Van den Bergh, EMS-gastdocent postgraduate dagprogramma's.  Om als bedrijf deze generatie te interesseren, bedacht de auteur het letterwoord 'CRUSH'. Dat staat voor Coolness, Realness, Uniqueness, Self-identification en Happiness.


ISBN: 9789077442920


BLOGGEN OVER DE ARBEIDSMARKT

De auteur, Fons Leroy is gedelegeerd bestuurder van de VDAB en tevens EMS-gastdocent in het Humanresourcesmanagementprogramma. In dit boek worden de populaire HR-blogberichten van Fons Leroy gebundeld. Hot topics daarbij zijn talentmanagement-zonder-grenzen, diversiteit op de werkvloer en loopbaanontwikkeling.


ISBN: 9789048608638


FINANCIAL STATEMENT ANALYSIS

The authors are a team of specialists who dedicate a large part of their careers to financial statement analysis. Anne-Mie Reheul, Jo Van den Bossche, Patsy Van de Wiele, Sandra Verbruggen and Guy Walraevens are professors at the Hogeschool-Universiteit Brussel. The authors have tried to explain the results of the Financial analysis in easy-to-read comments, based on their knowledge and experience.

ISBN: 9789046538807


BELASTINGRECHT IN KORT BESTEK (april 2011)

''Belastingrecht in kort bestek' schetst de algemene principes van het Belgische belastingrecht en de relatie tussen de verschillende belastingen. Een team van FHS-professoren, o.l.v.  Luc Maes, voorzitter EHSAL-FHS-Seminars, en Herman De Cnijf, directeur EHSAL-FHS-Seminars, lichten een en ander toe d.m.v. talrijke voorbeelden. 

ISBN: 9789400000674

 


HET CONVERSITY MODEL Winst maken met social media (maart 2011)

Iedereen spreekt erover: de 'Social media'. Clo Willaerts, gastdocente in het EMS postgraduaat Digitale marketing en communicatie, maakt je niet alleen wegwijs in de wondere wereld van sociale netwerken, maar legt het 'conversitymodel' zeer concreet uit.
Observatie, conversatie, conversie en innovatie, de hoekstenen van dit model, helpen om een betekenisvolle relatie met klanten uit te bouwen en zo businessdoelstellingen te realiseren.

ISBN 978902095725


2010

DE CONVERSATION MANAGER (november 2010)

Steven Van Belleghem, ondermeer EMS-gastdocent in de postgraduaten Bedrijfscommunicatie, Marketing, en Digitale marketing en communicatie, is overtuigd van de kracht van mond-tot-mond reclame. Door de digitalisering ontstond voor een bedrijf de opportuniteit om in conversatie te gaan met haar klanten. In dit boek biedt de auteur, Steven Van Belleghem, praktische oplossingen voor bedrijven om zich van 'klassieke' adverteerder om te scholen tot Conversation manager.

ISBN: 9789081516327


BEST PRACTICES IN PERFORMANCE MANAGEMENT (oktober 2010)

Dit is de titel van het nieuwe boek geschreven door Dries Van Nieuwenhuyse, programmaleider en gastdocent in het CPM-programma van de EHSAL Management School (EMS), en Koen Knaepen, eveneens gastdocent in voormeld programma.  Dit boek toont aan dat Performance Management daadwerkelijk kan helpen als ondersteuning bij cruciale beleidsbeslissingen.

ISBN 9789020991307


 
Volg ons op Instagram Volg ons op Facebook Volg ons op twitter Bezoek ons op YouTube Bezoek ons bij LinkedIn